Nieuws
Circulaire radarmast
Nu de nieuwe bediencentrale op Scheveningen in gebruik is genomen kunnen we ons richten op de realisatie van de radarmast. Hoe leuk is het om in de stad van de Golden Earring met hun Radar Love aan een radar te werken? Deze radar zal de eerste circulaire mast van Nederland worden. De stalen mast, die naast de oorspronkelijke Semafoor stond, hebben we tijdens de sloop op laten slaan. Na een inspectie door de specialisten van Movares bleek de mast inderdaad nog goed bruikbaar voor een tweede leven.
De mast zal worden ontdaan van de bestaande bordessen en allerlei objecten die er in de loop der tijd aan waren gelast. De blauwe coating zal worden verwijderd, zodat de mast opnieuw kan worden geconserveerd en in de juiste kleur kan worden gebracht. In de mast komen 2 bordessen die refereren naar een kraaiennest. De stalen mast komt op een betonnen sokkel te staan, zodat het geheel goed bestand is tegen de locale weersomstandigheden. Ter plaatse van de overgang komt een gesloten krans, zodat het klimmen in de mast wordt ontmoedigd.
Via deze site houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen van de bouw, so stay tuned 😉
Nu de nieuwe bediencentrale op Scheveningen in gebruik is genomen kunnen we ons richten op de realisatie van de radarmast. Hoe leuk is het om in de stad van de Golden Earring met hun Radar Love aan een radar te werken? Deze radar zal de eerste circulaire mast van Nederland worden. De stalen mast, die naast de oorspronkelijke Semafoor stond, hebben we tijdens de sloop op laten slaan. Na een inspectie door de specialisten van Movares bleek de mast inderdaad nog goed bruikbaar voor een tweede leven.
De mast zal worden ontdaan van de bestaande bordessen en allerlei objecten die er in de loop der tijd aan waren gelast. De blauwe coating zal worden verwijderd, zodat de mast opnieuw kan worden geconserveerd en in de juiste kleur kan worden gebracht. In de mast komen 2 bordessen die refereren naar een kraaiennest. De stalen mast komt op een betonnen sokkel te staan, zodat het geheel goed bestand is tegen de locale weersomstandigheden. Ter plaatse van de overgang komt een gesloten krans, zodat het klimmen in de mast wordt ontmoedigd.
Via deze site houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen van dit project en zullen we er binnenkort ook een projectpagina aan wijden, so stay tuned 😉